MATEMATYKA INACZEJ

            O lekcjach matematyki myślimy powszechnie, że są poważne, trudne i nieprzyjemne. Natomiast uczenie się przez zabawę i praktyczne działanie jest skuteczniejsze, pozwala na odejście od schematu działania podanego i wymaganego wcześniej. Zajmowanie się matematyką może być przyjemne i fascynujące właśnie, dlatego, że trzeba wykonać jakiś wysiłek intelektualny i ciężko pracować, a jednocześnie dobrze się przy tym bawić.

Taką okazją do połączenia zabawy z nauką było wprowadzenie ułamków zwykłych w kl. IV. Aby uruchomić wyobraźnię uczniów lekcja miała inny charakter niż zazwyczaj. Dwie dziewczynki przyniosły na lekcję upieczone wcześniej ciasto. Poprzez dzielenie go na części, uczniowie praktycznie zapoznawali się z ułamkami zwykłymi. Taką formę wprowadzania ułamków zwykłych stosuję już od wielu lat i zawsze budzi duże zainteresowanie i emocje wśród uczniów. W ten sposób mogą wręcz „namacalnie” poznać ułamki. Wszyscy są aktywni, chętni do pracy i skupieni na temacie lekcji. W trakcie zajęć każdy uczeń może skonsumować swoją „pomoc dydaktyczną”. Takie lekcje pokazują, że matematyka też może być przyjemna i smaczna J (Bardzo dziękujemy mamie Amelki i Hani za upieczenie ciasta)     

nauczyciel matematyki Dorota Milczarska

Dodatkowe informacje